۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶

رسولی تاکید کرد؛

مصرف مواد مخدر در خوابگاه های دانشجویی اردبیل رصد می شود

مصرف مواد مخدر در خوابگاه های دانشجویی اردبیل رصد می شود

اردبیل - معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از رصد مداوم مصرف مواد مخدر در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی رسولی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری ایده های برتر کنترل و کاهش اعتیاد گفت: این مهم با هدف مراقبت از دانشجویان و ممانعت از گرفتار شدن در دام اعتیاد است.

وی با تاکید به انجام مراقبت های ویژه در دانشگاه ها اضافه کرد: مواظب هستیم فرزندان ما بعد از خروج از محیط پاک دبیرستان در محیط دانشگاهی دچار مشکل نشوند.

معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی تلاش تمامی متولیان دانشگاهی را حفظ پاکی و سلامت محیط دانشگاه عنوان کرد و گفت: در نظر داریم محیط خوابگاه ها طوری نباشد که فرد سالم وارد آن شده و بعدها دچار مشکل شود.

در این جلسه همچنین دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از افزایش تعداد سمن های پیشگیری از اعتیاد در استان خبر داد.

الله شکر فخیمی گفت: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه و علمی کردن است و بر همین اساس از ظرفیت سمن ها به صورت ویژه استفاده می شود.

فعال شدن ۱۰ سمن جدید مبارزه با اعتیاد

وی با بیان اینکه ۲۴ سمن در استان فعال بود، تصریح کرد: از ۱۰ سمن فراگیر دیگر نیز برای مشارکت در برنامه های اجتماعی پیشگیری دعوت شده است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از جمله اهداف جشنواره های علمی را ایجاد فرصت ارائه ایده های نو عنوان کرد و افزود: برقراری ارتباط با مجریان و صاحب نظران و بهره گیری از حوزه های علم و فن آوری در جشنواره ها مورد انتظار است.

فخیمی افزود: در عین حال سوژه دهی به پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و تحقیق و پژوهش در حوزه های مورد تقاضا از جشنواره ها انتظار می رود.

وی برگزاری جشنواره های علمی را در راستای علمی کردن مبارزه دانست و افزود: در عین حال به حداقل رساندن دیدگاه های سیاسی، امنیتی و انتظامی در عرصه مبارزه ضرورت دارد.

فخیمی از برگزاری همایش علمی تخصصی اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد در استان خبر داد و افزود: این همایش چهارم اسفند ماه با مشارکت دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی ستادمبارزه با مواد مخدر استان ساختار سازی جدید در مبارزه با اعتیاد از اهداف جشنواره های علمی است.

کد خبر 2464986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha